December 9, 2015

Ignition map switch installation (English / Spanish) - Wirtten by Motomecanica Trujillo


Dual Ignition Map for XTrainer. (DIY)

After receiving several requests by private installation on dual map ignition (CDI), we created this tutorial or DIY (Do It Yourself) for all to enjoy this magnificent double quality of Beta xtrainer. Without great knowledge and with only a screwdriver and of course, the switch, that you can find in the Beta Power Parts catalog.

Doble Mapa de Encendido para XTrainer. (Hazlo tú mismo)

Tras recibir varias peticiones por privado sobre la instalación del doble mapa de encendido (CDI), hemos creado este tutorial o DIY (Hazlo tú mismo en inglés) para que todos puedan disfrutar de esta doble cualidad de la magnífica Beta XTrainer. Sin necesidad de grandes conocimientos y con tan solo un destornillador y por supuesto, el interruptor, que puedes encontrar en el catálogo Beta Power Parts.

1. The first step, release the left number plate
    En primer lugar retiramos la tapa lateral izquierda.



 











 
 

  
2. Locate the CDI unit. (red box)
    Localizar la unidad CDI. (cuadrado rojo) 



















  3. Locate the yellow/red wire that get out of unit CDI. 
    Localizar el cable amarillo-rojo que sale de la unidad. 



















4. Unplug
   Desconectar.
 


















 5. To continue we take and present the switch (disposable in Beta Power Parts catalogue) that it will activate the dual ignition function.
   A continuación cogemos y presentamos el interruptor que activará la función doble mapa de encendido y que está presente en el catálogo Beta Power Parts.






















 6. Plug the green wire to the wire to exit of CDI and black wire with the opposite wire to continue with the electrical installed
    Conectamos el cable al saliente del CDI y el negro al que continúa con el resto del sistema eléctrico. 

 


















7. Install the switch's wire over the air box in front direction
   Colocación del cable del interruptor por encima de la caja de filtro.





















8. Pass behind the chassis. It is emphasized that the measure is very fair and it's very important the perfect placement of the switch cable
Pasarlo por detrás del chasis. Hay que recalcar que la medida es muy justa y es muy importante el perfecto posicionamiento del cable del interruptor.



















9. Screw the dual map switch to the ascend cooling system tube and ¡congratulations! we have the bike in order to use and enjoy
Atornillamos el interruptor de doble encendido al tubo ascendente del sistema de refrigeración y ¡felicidades! ya tenemos la moto lista para usar y disfrutar.




10 comments:

  1. Ok. Fantastic.
    But...
    Why don't you mention the author...?
    www.motosdeenduro.com

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    1. Of course I did. Read the headline! :)

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  2. Is circuit open or closed for soft map?

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  3. Hello, Beta has an internal resistance of the switch in the position of the rain, or is it on - off. Can I use a different switch. An example from the directional light?

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  4. hi the Dual Map Switch on xtrainer?how its working?(make it aggressive or soft)?

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  5. Soft when open. Hardly noticeable.

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  6. does anyone know the resistance of this switch? Could easily make this switch for $5 bucks from local radio shack if the resistor is known.....

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    1. It's on/off switch. You can do it from Radio shack but you can simply buy one in Ebay for few $...

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