December 17, 2016

קרבורטור לקטרון

מה זה קרבורטור לקטרון?
לקטרון, חברה אמריקאית, המציאו קרבורטור שעובד שונה מאלו שאנחנו מכירים




במקום מעגלים שונים שכוללים דיזת פיילוט, דיזה ראשית, מחט עם אפשרות לשינוי גובה המחט ובורג אויר הם החליפו הכל בקרבורטור שיש לו מעין מחט חצי מעוגלת, כשהמחט קובעת בעצם את אפיון אספקת הדלק מסל"ד סרק ועד לפול גז. הגרסה האחרונה של הקרבורטור הזה כוללת עוד דיזה פשוטה (עם כיוון חיצוני) שמטפלת בסל"ד הבינוני/גבוה ומסיפה עוד קצת דלק, כך שאפשר לקבל תערובת יחסית ענייה בסל"ד נמוך לטובת תגובה מהירה ומדויקת ביחד עם תערובת עשירה יותר בסל"ד גבוה לטובת הספק גבוה יותר

בנוסף, בגלל מבנה הקרבוטור אחרי הכיוון הראשוני הוא לא צריך יותר כיוונים נוספים בגלל שינויי טמפרטורה או גובה. הוא אמור תמיד לעבוד מושלם

וגם, בגלל היעילות והדיוק באספקת הדלק הוא משתמש בפחות ממנו בהשוואה לקרבורטור רגיל, יש האומרים עד כדי 20-30% פחות, שזה כבר מאוד משמעותי

עד כאן התיאוריה שאותה קראתי באתר, קראתי כתבות וביקורות גם של מגזינים וגם של רוכבים וראיתי כמות נכבדה של סרטוני יוטיוב. אחרי הכל, זו לא ממש החלטה זולה לשחרר 500 ירוקים על העניין. הציפיות שלי היו גבוהות מאוד - ציפיתי לקרבורטור שיעבוד כמו הזרקה בעצם

---------------------------
כל מי ששם לב לפרטים, ראה שהמעבר למיקוני ב2017 הוא לא רק של תוצרת הקרבורטור אלא גם מעבר מקוטר 36 מ"מ לקוטר 38 מ"מ
קרבורטור בקוטר גדול יותר מאפשר מעבר של יותר תערובת במצב של מצערת פתוחה ונותן למנוע להוציא יותר כוחות סוס. אבל השינוי הזה אינו לחינם וכתוצאה מכך מהירות האויר בקרבורטור יורדת והנצילות סל"ד נמוך נפגעת 
גרסאת הקרבורטור שהרכבתי היא גרסאת הסליב של ה38 מ"מ, מה שמוריד את הקוטר חזרה ל36 מ"מ ומעלה את הכוח בסל"ד נמוך
---------------------------
עד החודש האחרון, מעולם לא עלה בדעתי להחליף קרבורטור באופנוע חדש אבל קטמ הצליחו לדחוף אותי לשם עם ההספקה של קרבורטורים מתוצרת מיקוני באופנועי 2017. המיקוני, להבדיל מהקיהין שהיה עד 2016, קשה יחסית לכיוון ודרש ממני הרבה יותר מדי התעסקות שגם אחריה הגעתי רק ל"כמעט" אבל לא מושלם. התנעה קשה יחסית, גמגום קל במעבר מסל"ד נמוך לגבוה וכמות עשן גבוהה מהרגיל, וזאת למרות שהתקנתי את הקיט של ג'י-די שעזר מאוד

מה בחבילה
קרבורטור מכוון מראש עם המחט הנכונה, בגובה הנכון למודל הספציפי, במקרה שלי ל300. מכשיר כיוון מחט קטן (תוספת של 15 דולר), כבל גז וידית גז של משה-פרו מאחר והמקורית של קטמ ב2017 אינה מתאימה כמו בשנים הקודמות

ההתקנה יחסית פשוטה אבל מחייבת את פתיחת ארבעת ברגי התת שלדה כדי להוציא ולהכניס את הקרבורטור, לא ממש סיפור. למעט זה הכל די ישר ופשוט - מוציאים את הישן, מרכיבים את החדש עם ידית הגז החדשה, מכוונים חופש בידית, חותכים את צינור הדלק לאורך הנכון וזהו בעצם - שלושת רבעי השעה בערך
נקודה אחת שכן הפריעה לי זה השימוש בברגים אינצ'יים במכסה הסליידר. למה זה טוב? לאמריקאיים פתרונים

והתוצאה
ב-דיוק מה שציפיתי. התנעה קלה, כמעט ללא עשן למרות מנוע קר, ביטול הצ'וק אחרי 5 שניות והמנוע מחזיק סל"ד סרק יציב ונשמע מצוין. יציאה לדרך עם מנוע קר, מה שבדרך כלל תגרום לברבור של המנוע לכמה שניות לא קוראת פה בכלל. פשוט חלק ונקי, עם מנוע קר לחלוטין כאמור. זה כבר חדש לי!
אחרי שהמנוע מתחמם ואפשר לתת קצת גז, מתגלה המושלמות של הקרבורטור הזה. מה שלא עשיתי, מה שלא ניסיתי כדי לגרום לא להתבלבל ולא הצלחתי
רכיבה בחצי קמ"ש בלי גז כמעט ופתיחה מלאה ל100% הניבה האצה ליניארית ונקייה בלי שום שיהוקים
ירידה ארוכה עם גז סגור שבדרך כלל גורמת להעמסת המנוע בדלק וגימגום קל כשפותחים מחדש את הגז בתחתית הירידה? שום כלום, נקי כמו חיתול של תינוק שלא היה בשימוש

וזה ישר מהקופסה, לא כיוונתי כלום, אפילו את סל"ד הסרק לא מצאתי צורך לשנות

---------------------------------
עדכון מספר 1
אחרי המלצה של חבר הרמתי את המחט רבע סיבוב (עניין מאוד פשוט שלוקח כמה דקות) כדי להוסיף טיפה דלק בסל"ד נמוך והתוצאה מדהימה - האופנוע מושך באפס סל"ד בצורה מעוררת השתאות. אפילו יותר טוב מה300 מודל 2015 שהיה לי והיה מכוון מושלם
-------------------------------- 

לסיכום? ככה אני מצפה שאופנועי 2018 עם ההזרקה יעבדו. אצלי העתיד כבר פה

קישורים
האתר של לקטרון

המנואל של הקרבורטור למי שרוצה להבין קצת יותר לעומק
 https://drive.google.com/open?id=0Bx_-iGl8mMIZVDFOSjdnSExKVVU

הסבר של סלבנס על הקרבורטור



No comments:

Post a Comment