May 1, 2016

ג'י-פי-אס, רומניאקס וצמות חשמל.

והנה, שוב אנחנו לפני רומניאקס ושוב עולה המחשבה איך ולמה לגבי הג'י-פי-אס.

אין לי תובנות אלא רק נסיון מצטבר. אני עדיין מחפש את הסטאפ האידיאלי בשבילי. למה שאני שונה מאחרים? כי בגילי החצי מתקדם, מסך גדול ובהיר חשוב לי, זה הכל

2012
רומניאקס ראשון, לא ידענו כלום בשיט, רק סיפורים קצת ושום דבר יותר מדי קונקרטי. עשיתי את הכי טוב שחשבתי עליו בדמיוני ושנראה לי בנסיונות וזה כלל גרמין ממודל אי-טרקס קטן ועמיד עם בסיס של טורטק בהתקנה על הצד של הכידון
הטוב? מכשיר עמיד ביותר וקל לתפעול. הבסיס של טורטק בנוי היטב ועמיד
הרע? המסך קטן מדי, הקריאה בשמש ישירה קשה מדי ובתוך יער סבוך ממש הוא גם איבד קליטה מדי פעם



2013
רומניאקס שני, מגיע עם תובנות מהראשון. המכשיר הוחלף לגרמין אורגון 400 שמשלב קומפקטיות עם מסך גדול מכיוון שהכל מתבצע דרך מסך המגע (שניתן לתפעל עם כפפות ללא בעייה) וללא כפתורים פיזיים בחזית המכשיר.הבסיס היה שוב של טורטק יעודי לדגם
במקביל בניתי צמת חשמל תוצרת בית ממתאם לרכב יו-אס-בי שפורק והורכב מחדש עם כבל מתאם למכשיר. הכל עבד תקין עד שביום השני הוא נקרע וחייב החלפה (עם אחד שהכנתי מראש). היתרון בחיבור כוח חיצוני זו היכולת להשאיר את תאורת המסך דלוקה תמיד, מה שמאוד מקל על קריאת המסלול במיוחד בשמש ישירה
הטוב? מכשיר מעולה. פשוט מעולה, הפעלה קלה, דיוק גבוה, בהיר גם בשמש עם תאורה אחורית עובדת
הרע? כשהמסך מתמלא אבק ומנגבים אותו עם היד, משהו זז בגלל היותו מסך מגע. צריך לזכור תמיד להחזיר אותו למסך ניווט 



2014
רומניאקס שלישי, סטאפ דומה מאוד לשנה הקודמת רק שהמכשיר הוחלף לאורגון 450 החדש יותר שמאפשר גם התקנה אופקית קומפקטית יותר במרכז הכידון
הבסיס היה תוצרת בית מאלומיניום קשיח כי רציתי התקנה אופקית שלא הסתדרה עם הבסיס של טורטק. מייד כולם קראו לו "הטלוויזיה" בגלל גודלו וצורתו.
פה צמת החשמל תוצרת הבית עשתה כבר צרות כי המכשיר רואה את החיבור כחיבור תקשורת ולא כוח וכל פעם שיש נתק חשמלי רגעי צריך ללחוץ על בחירת אופציית הכוח ולחכות כמה שניות שנראות כנצח לאתחול המכשיר
הטוב? אחלה מכשיר, קליטה מצוינת, בהיר מאוד
הרע? צמת חשמל תוצרת בית לא עבדה טוב עם המכשיר הזה בגלל נתקים רגעיים. המכשיר טיפה יותר בעייתי לעבודה עם כפפות אבל עדיין בסדר



2015
רומניאקס רביעי, נשארתי עם האורגון 450 ועל פי עיצת חברים קניתי צמת חשמל מקורית של גרמין. איזו טעות! הצמה הזו נראית כעובדת היטב על פניו  וכך גם נראה לי בנסיונות שעשיתי בבית טרום המירוץ אבל בזמן אמת היא נכשלה קשות והשאירה את המכשיר לעבוד על סוללות בתאורה מלאה (כי המכשיר "ראה" שהוא עדיין מחובר לכוח חיצוני") מה שגרם לי לחסל את הסוללות באמצע היום ב2 ימים נפרדים ולהישאר ללא מכשיר ניווט וכתוצאה מכך לזנב ברוכבים אחרים במשך זמן ארוך ללא שום יכולת לעקוף אותם
הטוב? האורגון 450. אחלה מכשיר
הרע? צמת החשמל המקורית של גרמין, אל תגעו בה




2016
והיה ונצא בסוף, אני רוצה לנסות משהו אחר
הגרמין אורגון 450 ישאר, אין שום סיבה להחליף אותו אבל אני רוצה לנסות הזנת כוח חיצונית עם סוללת ליטיום נטענת של 3000 מיליאמפר. בנסיונות שאני מבצע עכשיו, נראה שהיא מחזיקה את המכשיר עם תאורה אחורית במשך יותר מ11 שעות ללא שום בעייה. עדיין צריך לראות מה יקרה כשהסוללה הזאת נגמרת - האם המכשיר יכבה את התאורה האחורית או לא.
גם חובת הוכחת העמידות עדיין עומדת בסימן שאלה, האם המצבר הזה יכול לעמוד בזעזועים והרעידות המתמשכות של אופנוע שטח? מה יקרה למצבר אם ירטב?
לגבי הבסיס, יש לי כמה רעיונות, בקרוב נעדכן מה עושים ומה נראה שיעבוד טוב, קומפקטי וקל.


2 comments:

  1. עושה רושם שהקונקטור המקורי די קקי. למה לא להדביק אחד קבוע וליצור בהמשך הכבל חיבור מתח פשוט יותר?

    ReplyDelete
  2. עושה רושם שהקונקטור המקורי די קקי. למה לא להדביק אחד קבוע וליצור בהמשך הכבל חיבור מתח פשוט יותר?

    ReplyDelete