September 28, 2015

אופנוע טריאל חשמלי EM

 

הוא נראה רגיל. כמעט.
 
אין לו רגלית הילוכים (כמובן), אין קיק סטרט (כמובן), אין רדיאטור נוזל או מאוורר רועש שעושה תקלות אבל השאר נראה די רגיל. אפילו יש ידית קלאץ'!
 
אה...רגע, זו לא ידית קלאץ באמת. כשלוחצים עליה, המנוע פשוט עוצר ומתנתק. אם לוחצים עליה עד סופה אז מופעל המוד של ייצור חשמל על ידי המנוע לטובת טעינת המצבר (שימושי מאוד בירידות כמו בלימת מנוע).
באדיבות הבעלים שהרשה לי לעשות סיבוב על האופנוע הכל כך מסקרן הזה, עליתי עליו לסיבוב קצר של 10 דקות אתמול אחרי שהסתיימה תחרות הטריאל (אגב, הפסדתי את המקום הראשון בקט' אנדורו בנקודה אחת בלבד! כמעט!!! ).
 
קיבלתי הסבר קצר. פה זה ידית הגז (אלקטרונית כמובן), פה זה הברקסים (כרגיל לגמרי) ופה זה בורר המפות. 2 חזק, 1 לתנאים חלקלקים. ויש עוד בורר ליד המצבר לעוד מפות ו...ו...ו...כבר לא כל כך הקשבתי כי רק רציתי לעלות ולתת "גז". אז עליתי, נתתי גז ו...לא קרה כלום.
 
נו מה? כך הבעלים. שים את המפסק בצד שמאל בON!
 
שמתי בON, נתתי חופן גז ולמזלי המצע עליו הייתי היה חולי אחרת הוא פשוט היה מתהפך אחורה. חזק המניאק!
המצערת ארוכה ומאוד מדויקת. אין בעייה למנן "גז" בדיוק מושלם. לעשות פניות הדוקות עם כידון נעול זו משימה הרבה יותר קלה. לא צריך להשקיע שום מחשבה על המינון הכל כך בעייתי של גז וקלאץ כדי ליצור תנועה חלקה קדימה – פשוט מסובבים את המצערת למצב הרצוי והאופנוע נוסע חלק ממהירות של 0.1 קמ"ש. מעולה!
גם כל מיני תרגילים שאנחנו רגילים למשוך מצמד – להעלות סל"ד – לזרוק מצמד לא נחוצים פה בכלל. פשוט מסובבים יותר את המצערת. התגובה של המנוע החשמלי מיידית, אין פה היסוסי קרבורציה וכאלו. גם המומנט שמנוע חשמלי מספק (100% בכל סל"ד) יכול לייצר מכת כוח מיידית לחלוטין, בדיוק כמו זריקת מצמד, אולי אפילו יותר. אז לא, לא צריך מצמד באופנוע חשמלי.
 
זו בהחלט חווית רכיבה שונה (ומאוד כיפית) לא לשמוע מנוע. שומעים רק הצלפות שרשרת, נקישות מתלים ואחיזה. פתאום אפשר לשמוע אחיזה, לא רק להרגיש אותה, בחיי!
המהירות הסופית של האופנוע לא ממש גבוהה, אני מעריך כ50 קמ"ש אבל גם זה מספיק לשימושי טריאל.
 
ושאלת השאלות, טווח.
מצד אחד, המצבר מגיע ל80% טעינה אחרי 45 דקות בלבד.
מצד שני, הבעלים טוען שהוא עוד לא הצליח לרוקן יותר מ2/3 מצבר ביום רכיבה בודד.
אתמול בתחרות, אחרי 3 הקפות של כ10 מייל כל אחת עם 10 סקשנים בכל הקפה (30 סה"כ), המצבר היה עם עוד כ25-30%. מספיק די והותר ואם לא, עוצריך למנוחה של 45 דקות ויש עוד פעם כמות נכבדה של רכיבה (רק צריך להביא גנרטור קטן).
מצבר נוסף אגב (שניתן להחלפה מהירה) עולה...תחזיקו חזק, 2,500 דולר. אאוץ'.
 
מבחינת אחזקה, אין שמן, פלאגים, פילטר אויר, מי קירור. כלום. בסיום רכיבה רק נשאר לנקות שרשרת ולדחוף לתקע.
 
לטעמי מדובר בצעד גדול בכיוון הנכון. מצד אחד זה פשוט כיף לרכב בשקט, מצד שני זה פשוט כיף לא להתעסק עם מנוע בעירה פנימית מיושן, מלוכלך, מסריח ולא נציל, ומצד שלישי זה פותח אפשרויות חדשות לגמרי של רכיבה בתחום אורבני בלי שכל העולם ואחותו יזעקו לשמים...
 
אם הייתי קונה עכשיו טריאל? הEM בהחלט היה נחשב לאפשרות.
 
ברושור האופנוע:
http://www.antemene-one.com/images/electric-motion/ELECTRIC%20MOTION%20EN%20-%202015.pdf
 
קצת ביצועים עליו:
 
 

5 comments:

  1. אשמח לפרטים על היבואן של הכלי וכיצד ניתן לרכוש?

    ReplyDelete
  2. הי אשמח לקבל פרטים היכן לקרוא עליו עוד. אני עוסק בענייני מצבר לרכב , ודגמים חדשים ל אופנועים.
    אשמח ללמוד עוד על האופנוע הזה.

    ReplyDelete
  3. מה ההבדל בין מנוע של אופניים חשמליים , לבין המנוע הזה ?

    ReplyDelete
  4. מעניין מה ההבדל בין מצבר לרכב לבים מצבר לאופנוע, אזמח לדעת אם אפשר להסביר?

    ReplyDelete